Aktuality, E-mailing

Co jsme se dozvěděli na konferenci e-mail restart

Co jsme se dozvěděli na konferenci e-mail restart

Na největší konferenci jsme přednášeli. Když už jsme tam byli, tak jsme pro vás připravili pár postřehů a odkazy na další prezentace.

Lednová konference e-mail restart je možná největší akce v oboru. I kdyby to tak nebylo, rozhodně stálo za to na ní být. Nejen přednášet, jako kolega Jakub, ale i poslouchat chytré hlavy v oboru. 

Kdo na ní nebyl, Marek Růžička připravil pár zajímavých postřehů. A také odkaz na přednášky které v sále pražského kina Dlabačov proběhly. 

Jaké metriky jsou důležité? 

Jarda Kaucký, šéf marketingu Zoot radí jednu důležitou věc: Neberte e-mailing nástroj zdarma na masové nálety na všechny klienty. Berte ho jako vzácný nástroj pro retenční marketing. 

Segmentace sice masový nálet nenahradí, ale vysokou efektivitu, osobní komunikaci a ve spojení s automatizací je to správná cesta. 

Které metriky jsou podle Kauckého důležité? 

  • RFM (Recency, Frequency, Monetary) a a další segmentace
  • CLV (Customer Lifetime Value)
  • Marže
  • Akvizice 
Prezentace ke stažení

 

Právo a mailing 

Lednové změny v legislativě po stopadesátéprvní, protože pořád spoustu z nás moc neví. Petra Stupková z právní kanceláře Legitas, kde se specializují na e-commerce a online to proto zkusila znovu vysvětlit všem – aspoň pro nás to bylo pochopitelné perfektně. 

Takže dvě rady

Nepřihlašujte nikdy nikoho do rozesílek pokud nemá možnost to odmítnout. Stačí možnost zaškrtnout nesouhlas s odběrem novinek při objednávce nebo v případě pop-up oken automatické  udělení souhlasu se zpracováním údajů.  

Pokud využíváte i SMS, i tam musí existovat možnost odhlásit se rovnou – nestačí odkaz na odhlášení. 

Prezentace ke stažení

 

Akvizice pomocí reklamy

Zajímavou případovou studii přinesl Luboš Segeťa z Proficia. Předvedl akviziční strategii kontaktů skrze sběr e-mailů v kampaních na Facebooku a Google Ads. Rozhodně je to zajímavá alternativa ke sběru kontaktů.

Prezentace ke stažení

 

Správná segmentace základ úspěchu 

Jan Jelínek z Alensy se podělil o zkušenost s RFM segmentací. Sofistikovaná strategii jak rozdělit zákazníky do skupin a rozdílně s nimi pracovat přinesla z našeho pohledu famózní úspěch.

Následná práce s jednotlivými skupinami a přesouvání zákazníků mezi nimi byla základem tohoto úspěchu. Stejně tak jako vyhodnocování dle jiných metrik než je openrate a clickrate.

Doporučujeme jeho prezentaci jako náš tajný tip.

Prezentace ke stažení

 

Cookie apokalypsa a jak se jí vyhnout 

Renomovaný analytik Jan Tichý z Taste upozorňuje na změny, které nás čekají s koncem podpory cookies třetích stran. E-mailing získá na významu ještě více. Jen je třeba správně přemýšlet.

Od příštího roku konci podpora cookies 3. Stran. Všechna data tak budete mít jen přes registraci na webu. E-mailová adresa sdělená při této registraci se podle Tichého stane středobodem vešekerého marketingu s tím. Dokonce v přednášce tvdí, že za rok se znovu rozdávají karty na trhu, protože kdo nechytí práci s uživatelskými daty za správný konec, bude plakat. 

Prezentace ke stažení

 

Gamifikace jako nástroj pro sběr kontaktů 

Náš Jakub Malý předvedl všem jak sbírat kontakty ve formě her a co to s sebou přinese za skvělá čísla oproti standardním způsobům. Všichni si rádi hrajeme a čísla od našich klientů toto jen potvrzují. U Yves Rocher se více než třikrát zvýšil konverzní poměr pro získání kontaktu až na 28,8 %. 

Pak ještě krátce nakoukl do budoucnosti e-mailingu. Jak už dnes dokázat připravit e-mail interaktivně a tím pádem zase o něco zvýšit konverzní poměr z mailingu. Chcete i vy takové e-maily posílat? Stačí zavolat nebo napsat. 775 505 477, online@www.promogen.cz 

Prezentace ke stažení

Související příspěvky