Co jsme se dozvěděli na konferenci e-mail restart
Na největší konferenci jsme přednášeli. Když už jsme tam byli, tak jsme pro vás připravili pár postřehů a odkazy na další prezentace.
Lednová konference e-mail restart je možná největší akce v oboru. I kdyby to tak nebylo, rozhodně stálo za to na ní být. Nejen přednášet, jako kolega Jakub, ale i poslouchat chytré hlavy v oboru.
Kdo na ní nebyl, Marek Růžička připravil pár zajímavých postřehů. A také odkaz na přednášky které v sále pražského kina Dlabačov proběhly.
Jaké metriky jsou důležité?
Jarda Kaucký, šéf marketingu Zoot radí jednu důležitou věc: Neberte e-mailing nástroj zdarma na masové nálety na všechny klienty. Berte ho jako vzácný nástroj pro retenční marketing.
Segmentace sice masový nálet nenahradí, ale vysokou efektivitu, osobní komunikaci a ve spojení s automatizací je to správná cesta.
Které metriky jsou podle Kauckého důležité?
- RFM (Recency, Frequency, Monetary) a a další segmentace
- CLV (Customer Lifetime Value)
- Marže
- Akvizice
Právo a mailing
Lednové změny v legislativě po stopadesátéprvní, protože pořád spoustu z nás moc neví. Petra Stupková z právní kanceláře Legitas, kde se specializují na e-commerce a online to proto zkusila znovu vysvětlit všem – aspoň pro nás to bylo pochopitelné perfektně.
Takže dvě rady
Nepřihlašujte nikdy nikoho do rozesílek pokud nemá možnost to odmítnout. Stačí možnost zaškrtnout nesouhlas s odběrem novinek při objednávce nebo v případě pop-up oken automatické udělení souhlasu se zpracováním údajů.
Pokud využíváte i SMS, i tam musí existovat možnost odhlásit se rovnou – nestačí odkaz na odhlášení.
Prezentace ke stažení
Akvizice pomocí reklamy
Zajímavou případovou studii přinesl Luboš Segeťa z Proficia. Předvedl akviziční strategii kontaktů skrze sběr e-mailů v kampaních na Facebooku a Google Ads. Rozhodně je to zajímavá alternativa ke sběru kontaktů.
Prezentace ke stažení
Správná segmentace základ úspěchu
Jan Jelínek z Alensy se podělil o zkušenost s RFM segmentací. Sofistikovaná strategii jak rozdělit zákazníky do skupin a rozdílně s nimi pracovat přinesla z našeho pohledu famózní úspěch.
Následná práce s jednotlivými skupinami a přesouvání zákazníků mezi nimi byla základem tohoto úspěchu. Stejně tak jako vyhodnocování dle jiných metrik než je openrate a clickrate.
Doporučujeme jeho prezentaci jako náš tajný tip.
Prezentace ke stažení
Cookie apokalypsa a jak se jí vyhnout
Renomovaný analytik Jan Tichý z Taste upozorňuje na změny, které nás čekají s koncem podpory cookies třetích stran. E-mailing získá na významu ještě více. Jen je třeba správně přemýšlet.
Od příštího roku konci podpora cookies 3. Stran. Všechna data tak budete mít jen přes registraci na webu. E-mailová adresa sdělená při této registraci se podle Tichého stane středobodem vešekerého marketingu s tím. Dokonce v přednášce tvdí, že za rok se znovu rozdávají karty na trhu, protože kdo nechytí práci s uživatelskými daty za správný konec, bude plakat.
Prezentace ke stažení
Gamifikace jako nástroj pro sběr kontaktů
Náš Jakub Malý předvedl všem jak sbírat kontakty ve formě her a co to s sebou přinese za skvělá čísla oproti standardním způsobům. Všichni si rádi hrajeme a čísla od našich klientů toto jen potvrzují. U Yves Rocher se více než třikrát zvýšil konverzní poměr pro získání kontaktu až na 28,8 %.
Pak ještě krátce nakoukl do budoucnosti e-mailingu. Jak už dnes dokázat připravit e-mail interaktivně a tím pádem zase o něco zvýšit konverzní poměr z mailingu. Chcete i vy takové e-maily posílat? Stačí zavolat nebo napsat. 775 505 477, online@www.promogen.cz
Prezentace ke stažení