Viva la Emailing
V souvislosti s e-mail marketingem se poslední dobou často zmiňuje, že je v úpadku, někteří marketingoví specialisté ho dokonce označují za mrtvý kanál. Abychom věci uvedli na pravou míru musíme si uvědomit, že tohle hodnocení vychází z předpokladu využívání e-mailu jako nástroje na oslovení nových potenciálních zákazníků, takzvaný “cold outreach”.
Jedná se o kontaktování nebo nabízení služby/produktů zákazníkům, kteří vaší značku neznají, nikdy o vás neslyšeli a váš e-mail je v zásadě nevyžádaný. Tento způsob se stal v očích mnoha lidí nejenom neetický ale třeba v rámci států EU nelegální.
Na základě statistik je však jasné, že e-mail je a zůstane jeden z nejdůležitějších nástrojů online marketingu. Musí se však využívat tak, aby Vašemu byznysu pomáhal a neškodil. (Návod na to, jak využívat e-mailing ve váš prospěch naleznete v článku: Jak na -emailing, abyste z něho vytěžili maximum)
So let's take a look at the most interesting statistics:
- celosvětově se pošle kolem 102.6 biliónů e-mailů ročně a očekává se nárůst až na 126.7
trillion by 2022 - při nákupech, které jsou výsledkem marketingového sdělení má e-mail marketing nejvyšší konverzní poměr (4.24%) ve srovnání s organic (2.49%), se social media marketingem (0.59%) nebo jiným druhem online kampaní
- 72% lidí preferuje dostávat marketingové sdělení nebo nabídky skrz e-mail proti 17%, kteří preferují sociální média
- Návratnost investice se při e-mail marketingu může pohybovat až kolem 3800%
K tomu můžeme přidat fakt, že většina uživatelů, kteří využívají e-mail, si poštu kontroluje minimálně jednou za den, ale tohle číslo se klidně může vyšplhat až na 20-krát za den. Přenosná zařízení jako mobilní telefony tuto aktivitu ještě více usnadňují, už jen kvůli notifikacím a možnosti otevřít a číst e-maily kdykoliv a kdekoliv.
Jak e-mail marketing funguje?
E-mail marketing se využívá na budování vztahu se zákazníkem a vedení zákazníka k opakovanému nákupu. Je to efektivní způsob, jak informovat o slevách, novinkách nebo aktivních kampaní.
The advantage is that if the customer has voluntarily signed up for the subscription, they are obviously interested in your brand, products and offer, and therefore it will be easier to reach them, keep their attention and lead them to purchase.
Právě zde můžeme pozorovat rozdíl oproti reklamám ve vyhledávačích, na sociálních sítích, v televizi nebo rádiu. Někdo, kdo třeba ráno sleduje zprávy a narazí na vaši reklamu, neměl primárně zájem dozvědět se o vaší značce nebo produktu, proto sdělení s nejvyšší pravděpodobností bude ignorovat, nebo ho může dokonce obtěžovat.
E-mail marketing je také skvělý nástroj remarketingových kampaní. Ve zkratce to znamená to, že můžete využít e-mail na zaslání informace o opuštěném košíku, nabídnout kupón nebo dopravu zdarma, obsah můžete personalizovat poukázáním na produkty, které si zákazník prohlížel a pobídnout ho k dokončení nákupu.
Fantastický benefit je možnost sledovat výkon jednotlivých kampaní přímo v e-mailovém nástroji jako například: konverze, míru prokliků- CTR (click- through rate), míru otevření, míru vrácených e-mailů a jiné. Tím si jednoduše můžete sledovat a spočítat návratnost vaší investice.
Využití e-mailů je jedním z nejefektivnějších způsobů online marketingové strategie, nejen pro svou cenovou dostupnost a skvělou návratnost investice. E-mailing, jako forma přímé komunikace, umožňuje udržovat neustálý kontakt se zákazníkem. Jedná se o praktický a instantní nástroj, jak cílit na velkou skupinu lidí s možností personalizace a sledování výkonu kampaní, a proto si myslíme, že je nezbytné zařadit e-mail marketing do vaší obchodní strategie.
Ať žije e-mailing!