E-mailing

Google zpřísňuje pravidla pro newslettery

Google zpřísňuje pravidla pro newslettery

Od února budete muset ještě pečlivěji pracovat s rozesílkami. Důvodem jsou nová pravidla s kterými přišel Google. Nutno říci, že je to moc dobře. Ještě více to oddělí zrno (tedy vás) od plev (tedy od spammerů).

Je třeba říci, že nová pravidla nejsou pro ty, kteří to s e-mailingem myslí vážně a dlouhodobě se mu věnují žádným překvapením a už dnes všechna kritéria plní. Ale opakování je matka moudrosti, takže na co je si třeba dát pozor?

Koho se týkají?

Jde o všechny, kteří rozesílají více než 5 000 e-mailů denně – jde o součet nejen newsletterů, ale transakčních e-mailů a dalších zpráv odcházejících z vaší domény.

Nastavení DMARC

Do nastavení DNS domény 2. řádu přidejte nový TXT záznam s názvem _dmarc dle následujícího příkladu. DMARC si automaticky přeberou všechny vaše subdomény.
v=DMARC1; p=none;rua=mailto:it.odbornik@vasedomena.cz;ri=604800
v=DMARC1 – povinný údaj
p=none – může nabývat hodnot none, quarantine, reject. Ze startu doporučujeme nastavit na none a po vyhodnocení jaké e-maily z vaší domény odcházejí případně nastavit na reject.
  • none žádná politika, DMARC funguje pouze pro účely reportování či testování a příjemce na jeho výsledek nebere ohled, doporučujeme na začátku nastavit
  • quarantine – příjemce na výsledek kontroly bere ohled, zpravidla zprávu, která kontrolou neprošla, může označit za spam
  • reject – příjemce zprávu, která kontrolou neprošla, odmítne a nedoručí
rua = zasílají se agregované reportymailto: e-mail, na který se zasílají agregované reporty – doporučujeme nastavit e-mail osoby, která je správcem domén u vás. Určitě si hodnotu nastavte, abyste měli jistotu, že newslettery chodí přesně jak mají.
ri= po jaké dlouhé době se zasílají agregované reporty ve vteřínách. 60480 = 7 dní.

Nízký podíl označení za SPAM

Hodnota označení za SPAM se nově bude muset držet pod 0,1 %. Zkontrolujte si ve svých nástrojích, jakou míru máte nyní a podle toho upravte své rozesílky tak, aby chodily opravdu jen těm zákazníkům, kteří o ně mají zájem. Stojí za zvážení, pokud tak nyní neděláte, aby příhlášení do vašich newsletterů bylo možné pouze po potvrzení. A rozhodně pracujte se segmenty zákazníků – rozesílejte jen těm, kteří jsou aktivní. U pasivních zákazníků zvažte, které newslettery mají a které nemusí dostat.

Možnost snadného odhlášení

V podstatě to odpovídá českým zvyklostem – je třeba umožnit snadné odhlášení z newsletteru jedním kliknutím. Ještě výhodnější však je nastavení možnosti přímo do hlavičky newsletteru – Gmail si s tím poradí a odhlašovací link zobrazí sám. Většina rozšířených platforem tuto možnost už má integrovánu a nemusíte dělat nic.

Pokud si s čímkoliv nevíte rady, jsme tu – napište nám na online@promogen.cz nebo zavolejte Jakubovi na 775 505 477 a rádi vám se vším pomůžeme. Nastavení u našich klientů kontrolujeme a pokud je třeba úprav, buď je rovnou provedeme nebo jednotlivě kontaktujeme.

Související příspěvky