Shrnutí zajímavostí ze SendSummitu
Na největší konferenci jsme přednášeli. Když už jsme tam byli, tak jsme pro vás připravili pár postřehů a odkazy na další prezentace.
Tomáš Zísler – CEO Datalook: Datová analýza a jak na ni, clusterizace vs. segmentace, a představení nástroje Datalook
Tomáš Zísler nám představil nejdůležitější aspekty datové analýzy a zdůraznil klíčovost kvalitní segmentace, resp. clusterizace. Vysvětlil, že práce s RFM analýzou leckdy nestačí. nestačí, a upozornil na potřebu použití rozsáhlejších metod, jako je clusterizace. Ukázal jak v Datalook pracují s daty oni.
Ondřej Popelka: Velikost segmentů vs. relevance a rozdíly podle různých trhů
Ondřej Popelka se zaměřil na velikost segmentů a zdůraznil, že minimální počet 5 000 uživatelů je nutností pro dosažení skutečné relevanci. Dále nám přiblížil, že vzhledem k rozdílným trhům je třeba přizpůsobovat obsah a hledat kompromisy, aby byly kampaně globálně co nejúspěšnější.
Martin Halama, Mailnatives: Sběr kontaktů na různých trzích po Evropě
Sběr kontaktů je základním kamenem každého e-mailového seznamu. Martin Halama praktickými ukázkami a tipy přiblížil strategie sběru kontaktů na různých trzích po Evropě. Zkušenosti a know-how, které sdílel, jsou nesmírně cenné pro každého, kdo se věnuje expanzi na další trhy.
Petra Dolejšová: Úskalí e-mailingu z právní stránky s praktickými příklady a tajnými tipy
Petra Dolejšová nás varovala před potenciálními právními problémy spojenými s e-mail marketingem i dalšími navazujícími kanály. Její příklady z praxe nám přiblížily situace, na které bychom nemuseli přijít sami.
Jaroslav Kaucký: Retenční strategie v praxi
Retence zákazníků je významným faktorem pro dlouhodobý úspěch. Jarda nám dal inspirativní ukázku z praxe, jak navrhnout a aplikovat efektivní retenční strategie. Zasvětil nás trochu i do historie skupiny, což bylo klíčové pro vývoj jejich marketingového přemýšlení.
David Finger, Seznam: Pravidla a tipy pro doručování e-mailů
David Finger, zástupce Seznamu, nám přiblížil klíčová pravidla a tipy pro optimalizaci doručování e-mailů. Jakožto jeden z hlavních e-mailových poskytovatelů v ČR, jeho rady jsou zlatým pokladem pro každého e-mailového marketéra.
Petr Cikán: Výzkum stavu e-mail marketingu v ČR
Sherpas provedl zajímavý výzkum ohledně stavu e-mail marketingu v ČR. Výsledky nám ukázaly, že více než 50 procent e-shopů nedává o sobě vědět skrze e-mail vůbec, a i ti, kteří to dělají, mají velké mezery ve svých rozesílkách. Já k tomu dodám, že pokud se chcete stát hvězdami na tomto poli, napište nám – online@www.promogen.cz.
Jana Šobrová: Praktické tipy pro zvýšení konverzí z e-mailingu
Přednáška s tipy, jak zvýšit konverze z e-mailingu. Její praktické rady se hodí všem začátečníkům v oblasti e-mail marketingu.
Robert Wlodarski, MessageBird: Instant messaging jako další komunikační kanál
Robert Wlodarski nás uvedl do světa instant messagingu jako marketingového kanálu. Na pár příkladech ukázal, jak využít tento rychle rostoucí způsob komunikace se zákazníkem.
Jan Baštýř, Targito: Představení AI v e-mail marketingu
Jan Baštýř nám představil, jak umělá inteligence zvládla připravit opravdu povedenou kampaň. Přednáška byla plná tipů na konkrétní nástroje. Šéfa vývoje Targita jsem viděl přednášet poprvé a musím říci, že už dlouho mě tak nikdo nebavil.
Jakub Čižmař: Pragmatický pohled na e-mailing a praktické tipy z praxe
Jakub Čižmař nás provedl pragmatičtějším pohledem na e-mailing a podělil se o své osobní tipy z praxe. Jeho zemité rady byly perfektní a každého trochu nutí se zamyslet nad tím, jestli nedělat e-mailing trochu jinak.
Adam Pýcha: Úspěšný knižní obchodník a jeho originální pohled na e-mail marketing
Adam Pýcha nám poskytl náhled na úspěšnou marketingovou komunikaci Knihy Dobrovský a jeho originální přístup k e-mail marketingu. Skvělá inspirace, když přemýšlíte nad tím, jak udělat ze své značky úspěšný lovebrand.
Prezentace ke stažení:
Tomáš Zísler – Kombinatorika v segmentaci zákazníků
Ondrej Popelka -Personalizace_a_Segmentace
Martin Halama – Sběr kontaktů napříč Evropou
Petra Dolejšová – E-mailing a právo
Jaroslav Kaucký – Retenční marketing v praxi
David Finger – Tipy jak na e-mailing
Petr Cikán – Výzkum e-mailingu
Jana Šobrová – 7 tipů jak zlepšit svůj e-mailing
Robert Wlodarski – Instant messaging
Adam Pýcha – Knihy Dobrovský a jejich marketingová strategie