Aktuality, Marketing, Výkonnostní reklama

Případová studie: Svět Karavanů

Případová studie: Svět Karavanů

Výchozí stav: Co jsme řešili

Svět Karavanů patří mezi největší prodejce doplňků pro karavany s nejrozsáhlejšími skladovými zásobami a nejrychlejší expedicí. Cílem pro rok 2024 bylo nejen realokovat reklamní investice s ohledem na maximální návratnost, ale také expandovat na nové trhy. 

Abychom těchto cílů dosáhli, soustředili jsme se na pokročilou segmentaci kampaní PMAX v Google Ads, strategické využití edukativního obsahu a slevových akcí na platformě META a spuštění kampaní na Slovensku a v Polsku.

Cesta: Jak jsme postupovali

1.

Zefektivnění nástroje Google Ads díky segmentaci PMAX kampaní

Tento přístup umožnil preciznější cílení, zvýšenou viditelnost konkrétních produktů a efektivnější výdaje na reklamu, které jsou pravidelně optimalizovány v rámci porad s klientem.. Chcete se o segmentaci PMAX kampaní dozvědět více? Přečtěte si případovou studii.

2.

Expanze na nové trhy

Rozšíření působení na Slovensko a do Polska bylo klíčovým krokem k růstu značky. Přizpůsobili jsme obsah reklam specifikům jednotlivých trhů a zajistili pečlivou lokalizaci, aby kampaně co nejlépe rezonovaly s novým publikem i brandovou komunikací. Tento přístup se osvědčil jako efektivní nástroj pro navyšování obratu e-shopové platformy. Klíčovým faktorem bylo kompenzovat absenci některých reklamních formátů na nových trzích. Podstoupili jsme i intenzivní komunikaci v rámci technického schvalovacího procesu specifických produktů v Google při obsazování nového trhu.

3.

Inovace v rámci META kampaní

Součástí naší strategie bylo i rozšíření obsahu na platformě META. Zaměřili jsme se na edukativní příspěvky, atraktivní bannery a promyšlené slevové akce prokládané organickým obsahem na sociálních sítích ze strany klienta s cílem zcelit marketingovou komunikaci napříč dalšími kanály v souladu s dlouhodobou marketingovou strategií.. Tyto prvky pomohly nejen oslovit nové zákazníky, ale také snížit trendovou hodnotu PNO a maximalizovat efektivitu výdajů na reklamu.

4.

Komunikace a data

Poslední, ale zároveň klíčový bod úspěšné spolupráce: otevřená a pravidelná komunikace na obou stranách. Transparentní reporting a systematické sledování klíčových ukazatelů mají smysl jen tehdy, když jsou součástí vzájemné důvěry a sdílení informací. Když agentura i klient pravidelně a otevřeně komunikují, vzniká prostor pro rychlou reakci na změny, identifikaci hrozeb i využití nových příležitostí. Právě tato oboustranná transparentnost vytváří pevný základ pro dlouhodobě funkční a efektivní spolupráci.

Výsledek: Čeho jsme dosáhli

  • Efektivnější investice do reklamy – nižší náklady
  • Zvýšení výkonu nástroje Google Ads i při nižší investici 
  • Snížení trendové hodnoty PNO v nástroji META
  • Realokování rozpočtů mezi klíčovými výkonnostními nástroji a doplňujícími
  • Úspěšná a systematická expanze na Slovensko a do Polska

Závěr

Tato případová studie ukazuje, jak cílená segmentace kampaní a systematické expanze podpořená vstřícnou, otevřenou a aktivní komunikací mohou vést k efektivnějšímu využití reklamního rozpočtu a vyšší návratnosti investic. Díky kombinaci správného rozdělení kampaní PMAX, lokalizované expanze a strategických kampaní na META se nám podařilo nejen optimalizovat náklady, ale také dosáhnout významného meziročního růstu na nových trzích.

Řešíte také expanzi na nové trhy? Anebo jen přenastavení a optimalizaci vašich kampaní? Rádi s vámi vše zkonzultujeme. Napište nebo zavolejte nám.

Autor článku:

Vojtěch Nekoranec

Související příspěvky