Aktuality, Marketing, Případové studie, Výkonnostní reklama

Sladký růst OLLIES. Meziroční zvýšení tržeb o 35 %!

Sladký růst OLLIES. Meziroční zvýšení tržeb o 35 %!

Jak to všechno začalo

Je konec léta 2024 a naše Performance i E-mailing týmy začínají novou výzvu – nastartování raketového růstu cukrárny OLLIES, která má kromě e-shopu také 6 kamenných poboček. Mimo jiné se může pyšnit i nádherným boutique v Praze na Masaryčce. 

V této case study se podíváme na dílčí postupy, které vedou ke kontinuálnímu růstu tohoto ostravského lovebrandu!

Vytyčení cílů a nastavení reportingu

U každého klienta je nesmírně důležité si na začátku spolupráce nastavit cíle, správné reportovací procesy a komunikační cesty. Ani u OLLIES to nebylo jinak, tím spíš, že se jedná o business, kde dochází k velkému ROPO* efektu.

Budeme vyhodnocovat výkonnost celé firmy (tj. včetně kamenných poboček) nebo optimalizovat PNO jen na základě e-shopové tržby? Obojí? To byly úvodní otázky, které jsme s klientem museli na začátku spolupráce otevřít a odpovědi následně vedly k nastavení správného reportingu a optimalizace nejen výkonnostních kampaní.

*ROPO efekt (z anglického Research Online, Purchase Offline) popisuje situaci, kdy zákazník nejprve vyhledává informace o produktu či službě online (například na webových stránkách, sociálních sítích nebo v diskuzích), ale samotnou koupi pak provede fyzicky v kamenné prodejně nebo pobočce.

Realokace rozpočtů napříč výkonnostními kanály

Pochopení, kde se nachází platící zákazník a jak ho správně oslovit, se zhostil Performance tým, který udělal docela razantní realokaci rozpočtů mezi aktivními reklamními systémy a přidal i nové, třeba Microsoft Ads, který je často podceňovaný.

Kontinuální A/B testování, spuštění a otestování více jak 1 100 kreativ na METĚ, segmentaci PMAX kampaní na Google Ads a již zmiňovaná realokace rozpočtů nastartovala meziroční růst výkonnostních kanálů v řádech desítek procent dle GA %. A co je nejpodstatnější, při meziročním růstu reálných tržeb o 35 % vzrostla hodnota PNO pouze o 0,5 procentního bodu.

Sladká pošta

Zatímco cílem Performance je zákazníka získat a samotní OLLIES dodají super produkt, role e-mailingu je pak udržovat se zákazníkem dlouhodobý vztah.

Jak se nám tady vedlo? Vsadili jsme na dynamičtější přístup, jehož hlavním cílem bylo udržet si naše zákazníky a budovat s nimi dlouhodobý vztah. Tento přístup se projevil i v konkrétních číslech – podařilo se nám snížit míru odhlášení o celou čtvrtinu. Pozitivně hodnotíme také open rate, který zaznamenal mírný nárůst. A navíc jsme si potvrdili, že při vhodném obsahu newsletterů, jejich pravidelném taktu a především obsahu, který je tvořen zajímavým a kvalitním produktem, se nárůstu obratu daří dosáhnout i bez nesmyslné záplavy slevových akcí.

Díky správně nastavené strategii vzrostly tržby generované z e-mailingu na více než 200 %!

Pravidelné statusy

Základem každého funkčního vztahu je transparentní partnerská komunikace. OLLIES jsou experti na cukrařinu a my v PromoGEN jsme specialisté na marketingovou komunikaci se zákazníkem. Abychom společně maximalizovali výsledek, oba světy se musí velmi úzce protnout. Proto jsme zvolili každotýdenní status meetingy.

Proč jsou statusy minimálně 1x za měsíc důležité?

Budování důvěry a vztahu

Předcházení nedorozuměním

Proaktivní řízení očekávání

Flexibilita a efektivní řešení problémů

Autor článku:

Vojtěch Nekoranec

Máte i ve vaší firmě výzvy, kterým vám můžeme pomoci čelit?

Rádi se s vámi sejdeme a zkonzultujeme, jaké možnosti a strategii pro růst vidíme právě u vás. Ozvěte se nám.

PromoGEN
GENerujeme úspěch.

Související příspěvky