Vytvořili jsme e-shop úspěšný na více trzích
Pokud máte nápad a nadšení, lze postavit úspěšný e-shop i v dnešní době. Důkazem může být projekt hobby-horse.cz. Ten jsme pomohli vybudovat od úplného začátku.
Co je to hobby-horsing?
Jde o sport či koníček, který v sobě kombinuje prvky gymnastiky, běhu a simuluje koňskou drezůru či parkur. Věnují se mu především mladší dívky ve věku do 18 let. Rozmach zaznamenal především ve Finsku. Je k němu potřeba dřevěný „koník na tyči“ a o toho právě jde.
Pomůcka k hobby horsingu nezbytná totiž skýtá spoustu možností, jak při závodech zaujmout hezkým ztvárněním a zajímavými doplňky. Proto kromě různě vyvedených koníků e-shop obsahoval i několik doplňků. Z počátku tak šlo o desítky produktů.
Krok jedna: Výběr a příprava e-shopu
V tomto případě byla naše volba od počátku jasná – máme zkušenost s platformou Shoptet, která je vhodná pro většinu e-shopů – od prvního spuštění nabízí vše potřebné a společně s e-shopem můžete růst. Připravili jsme tedy strukturu webu, design vhodný pro cílovou skupinu a vše nastavili tak, aby před vánoční sezónou mohl být e-shop spuštěn.
Na co si dát pozor?
Pokud e-shop berete vážně, určitě vždy konzultujte nápad s odborníkem. Poté mu buď realizaci svěřte celou nebo ho mějte po svém boku pro konzultace. Věnujte se detailům, které promyslíte ještě než začnete.
Důležité je znát trh – existuje konkurence? Jak funguje? Co cenotvorba? Budu konkurenční? Je můj produkt lepší? A co mé zákaznické služby?
Nabídka produktu – Mám produkt na e-shopu dobře představený? Dozví se zákazník vše, co potřebuje v textu i na obrázku či videu?
Propagace – vím, jak se o produktu dozvědí potenciální zákazníci? Mám vyčleněn rozpočet pro start a vím, jak budu reklamu spravovat?
Komunikace – zákazníkům musím být k dispozici nejen e-mailem, ale i jinými kanály – telefonicky nebo třeba i na chatu. Počítám s tím sám nebo naučím vše další kolegy?
Doprava a platba – jak budu k zákazníkům zboží dopravovat, co jim nabídnu za možnosti za platby. Zákazník v Česku je velmi zhýčkaný a i poslední krok nákupu může při špatné nabídce vést k jeho ztrátě.
To vše jsme vyřešili na počátku za našeho klienta my a dovolili mu tak soustředit se na to nejdůležitější, nabídku produktů a jejich výrobu.
Krok dvě: Propagace
I když byl produkt velmi povedený a originální, bez reklamy by online velmi těžko prorazil. Po pár týdnech od spuštění e-shopu a vychytání všech prvních chyb jsme připravili první kampaně – objednávky z nich v hodnotě 79 000 Kč tvořili 2/3 celkových obchodů. Od počátku jsme však dbali na to, aby investice do reklamy nepřevyšovaly zisk. Tedy aby reklama byla od prvních týdnů zisková.
I přesto byla původní strategie zaměřená především na maximalizaci obratu. Zatímco jsme si oťukávali potenciál trhu, zaměřili jsme se na vytěžení publika, které již produkt znalo. Jednoduché cílení na fráze související s hobby horsingem ve vyhledávačích i cílení na weby, které se sportu věnují.
Výsledky byly významně lepší, než jsme očekávali, a proto jsme pokračovali již i s postupným budováním povědomí o produktu za pomoci bannerových kampaní na obsahové síti.
Krok 3: Expanze na další trhy
Díky jednoznačnému úspěchu na českém trhu měl klient zájem expandovat – vybrali jsme tedy dvě sousední země – Německo a Rakousko. Pro nás výhoda díky jednomu jazyku – přeložili jsme e-shop, využili rozšíření pro jazykové mutace na Shoptetu a vydali se dobývat nové trhy.
K tomu však bylo třeba ještě přijít s dalšími úpravami na specifika trhu – jiné platební metody (rozšíření o PayPal), ale i další službu pro vyhledávání – Bing.
Po dvou letech práce na kampaních a rozvoji e-shopu je e-shop ve fázi, kde měsíčně generuje statisícové tržby v Česku a obdobné na německé mutaci.
Jsme rádi, že jsme naším dílkem přispěli k tvrdé práci majitelů a jejich kolegů a dopomohli k úspěchu hobby-horse.cz.
Chcete pomoci s tvorbou či vylepšením e-shopu a jeho propagací? Neváhejte se na nás obrátit – mailem na online@www.promogen.cz nebo telefonicky na 775 505 477. Rádi pomůžeme vyrůst i vám!