Viva la Emailing
V souvislosti s e-mail marketingem se poslední dobou často zmiňuje, že je v úpadku, někteří marketingoví specialisté ho dokonce označují za mrtvý kanál. Abychom věci uvedli na pravou míru musíme si uvědomit, že tohle hodnocení vychází z předpokladu využívání e-mailu jako nástroje na oslovení nových potenciálních zákazníků, takzvaný “cold outreach”.
Jedná se o kontaktování nebo nabízení služby/produktů zákazníkům, kteří vaší značku neznají, nikdy o vás neslyšeli a váš e-mail je v zásadě nevyžádaný. Tento způsob se stal v očích mnoha lidí nejenom neetický ale třeba v rámci států EU nelegální.
Na základě statistik je však jasné, že e-mail je a zůstane jeden z nejdůležitějších nástrojů online marketingu. Musí se však využívat tak, aby Vašemu byznysu pomáhal a neškodil. (Návod na to, jak využívat e-mailing ve váš prospěch naleznete v článku: Jak na -emailing, abyste z něho vytěžili maximum)
Podívejme se tedy na nejzajímavější statistiky:
- celosvětově se pošle kolem 102.6 biliónů e-mailů ročně a očekává se nárůst až na 126.7
biliónů do roku 2022 - při nákupech, které jsou výsledkem marketingového sdělení má e-mail marketing nejvyšší konverzní poměr (4.24%) ve srovnání s organic (2.49%), se social media marketingem (0.59%) nebo jiným druhem online kampaní
- 72% lidí preferuje dostávat marketingové sdělení nebo nabídky skrz e-mail proti 17%, kteří preferují sociální média
- Návratnost investice se při e-mail marketingu může pohybovat až kolem 3800%
K tomu můžeme přidat fakt, že většina uživatelů, kteří využívají e-mail, si poštu kontroluje minimálně jednou za den, ale tohle číslo se klidně může vyšplhat až na 20-krát za den. Přenosná zařízení jako mobilní telefony tuto aktivitu ještě více usnadňují, už jen kvůli notifikacím a možnosti otevřít a číst e-maily kdykoliv a kdekoliv.
Jak e-mail marketing funguje?
E-mail marketing se využívá na budování vztahu se zákazníkem a vedení zákazníka k opakovanému nákupu. Je to efektivní způsob, jak informovat o slevách, novinkách nebo aktivních kampaní.
Výhoda je, že pokud se zákazník sám dobrovolně přihlásil k odběru, má evidentně o vaši značku, produkty a nabídku zájem, a proto bude jednodušší ho oslovit, udržet jeho pozornost a vést ho k nákupu.
Právě zde můžeme pozorovat rozdíl oproti reklamám ve vyhledávačích, na sociálních sítích, v televizi nebo rádiu. Někdo, kdo třeba ráno sleduje zprávy a narazí na vaši reklamu, neměl primárně zájem dozvědět se o vaší značce nebo produktu, proto sdělení s nejvyšší pravděpodobností bude ignorovat, nebo ho může dokonce obtěžovat.
E-mail marketing je také skvělý nástroj remarketingových kampaní. Ve zkratce to znamená to, že můžete využít e-mail na zaslání informace o opuštěném košíku, nabídnout kupón nebo dopravu zdarma, obsah můžete personalizovat poukázáním na produkty, které si zákazník prohlížel a pobídnout ho k dokončení nákupu.
Fantastický benefit je možnost sledovat výkon jednotlivých kampaní přímo v e-mailovém nástroji jako například: konverze, míru prokliků- CTR (click- through rate), míru otevření, míru vrácených e-mailů a jiné. Tím si jednoduše můžete sledovat a spočítat návratnost vaší investice.
Využití e-mailů je jedním z nejefektivnějších způsobů online marketingové strategie, nejen pro svou cenovou dostupnost a skvělou návratnost investice. E-mailing, jako forma přímé komunikace, umožňuje udržovat neustálý kontakt se zákazníkem. Jedná se o praktický a instantní nástroj, jak cílit na velkou skupinu lidí s možností personalizace a sledování výkonu kampaní, a proto si myslíme, že je nezbytné zařadit e-mail marketing do vaší obchodní strategie.
Ať žije e-mailing!