Jak vylepšit transakční e-maily
Transakční e-maily patří mezi opomíjené části komunikace, přitom jejich dosah je násobně vyšší, než u jiných e-mailů. Budujete si v nich vztah s novým zákazníkem, šetříte sobě práci a jemu čas. Jako jediní na trhu vám pomůžeme je vylepšit a odlišit se i v případě, že používáte Shoptet.
Transakční e-maily nepodceňte
Maily s informací o objednávce mají výrazně větší pozornost než newslettery. Proto právě v nich musíte ukázat, jak dobří jste. Všechny důležité informace viditelné na první pohled, jak na mobilu, tak v počítači. A pokud možno, tak personalizovanou a líbivou formou. Těmto e-mailům se věnujte i kvůli tomu, abyste šetřili váš čas. Čím přesnější e-mail je, tím méně telefonátů a mailů od čekajících zákazníků můžete očekávat.
Co transakční e-mail musí obsahovat
- Jasně identifikovaný odesilatel
- Předmět a preheader usnadnňující orientaci
- Informace o obsahu objednávky, způsobu zaplacení a dodání
- Návod jak řešit případný problém
Co je fajn, když transakční e-mail obsahuje
- Sledovací kód zásilky
- V případě osobního vyzvednutí mapu s popisem jak na dodací místo
- Personalizaci – například oslovení jménem
Kolik transakčních mailů poslat k jedné objednávce?
Přístupy jsou různé, ale dlouholetá zkušenost říká, že ideální počet je tři. V případě platby předem o jeden více.
- Přijetí objednávky případně doplněné informacemi k platbě
- Rekapitulace zboží
- Rekapitulace platby a případné pokyny k zaplacené
- Předpokládané místo a čas dodání
- Případné přijetí platby
- Informace o došlé platbě a faktura – tu je v případě platby předem vhodné zaslat ihned po obdržení platby
- Expedice zboží
- Rekapitulace objednávky
- Čas a způsob dodání. U výdejních míst ideálně i mapa a popis cesty
- Odkaz na sledování
- Zboží dodáno
- Poděkování
- Daňový doklad
- Pokyny na případnou reklamaci a výměnu
A to všechno lze snadno i na Shoptetu. Připravíme vám šablony na míru, které nejen slovně, ale i graficky budou informovat o stavu objednávky. Dojem z vašich transakčních mailů bude násobně vyšší než u konkurence. Jak takové maily mohou vypadat se podívejte v galerii.
Pokud by vám nestačilo posílat transakční e-maily z vašich e-shopových řešení, je možné využívat i e-mailové platformy jako je Ecomail či Targito.
Jak ještě vylepšit transakční mail
Pokud to nepřeženete, v transakčním e-mailu můžete pracovat i s marketingem. Například nabídnout vstup do věrnostního programu nebo zaslat kupon na další nákup současně s daňovým dokladem. Ale nepřežeňte to.
Chcete po přečtení článku pomoci s vylepšením vašich transakčních mailů ať už na Shoptetu či jiné platformě? Stačí zavolat nebo napsat. 775 505 477, online@www.promogen.cz. Moc rádi vám pomůžeme