E-mailing

Consent Mode v2: Jak nepřijít o možnost cílené reklamy

Consent Mode v2: Jak nepřijít o možnost cílené reklamy

Google na základě požadavků Evropské komise hlásí velké změny v práci s cookies. Znamená to možnou ztrátu dat a také možnosti cílení reklamy, což je pro váš obchod v podstatě nezbytné. V dnešním článku popíšeme, jak ověřit, že máte cookie lištu správně nastavenou.  

Samotné nastavení vyžaduje značné technické dovednosti. Pokud chcete riziko ztráty dat eliminovat rychle a bezbolestně, ozvěte se nám na online@promogen.cz nebo vyplňte kontaktní formulář na konci tohoto článku. 

Co se tedy děje? Od 6. 3. budete muset nově do cookie lišty implementovat dvě nové skupiny souhlasů, a to “ad_user_data” a “ad_personalization”. Pokud to neuděláte, s marketingovými kampaněmi na vaše zákazníky, jak je znáte se rovnou rozlučte. Zrovna tak s analytikou.

Nastavení není úplně triviální. Proto pokud si nejste jisti, rovnou se na nás obraťte, rádi vám pomůžeme. Kontakty naleznete na konci článku.

Co je to skupina souhlasů a jaké máme (téměř všichni) teď? 

  • ad_storage – můžeme ukládat cookies pro reklamu 
  • analytics_storage – můžeme ukládat cookies pro analytiku 
  • functionality_storage – můžeme ukládat (nejen) cookies určené pro správné fungování webu, například výběr jazykové mutace webu 
  • personalization_storage – můžeme ukládat (nejen) cookies určené pro personalizaci webu 
  • security_storage – můžeme ukládat (nejen) cookies určené pro zabezpečení webu  

Ty se nyní většinou seskupují do nezbytných, analytických a marketingových.

Od zmiňovaného 6. 3. 2024 však přibydou dvě nové skupiny souhlasů: 

  • ad_user_data – oprávnění zasílat uživatelská data ohledně cílení reklamy do systému Googlu 
  • ad_personalization – oprávnění pro personalizovanou reklamu 

Souhlasy můžete získávat dvojím způsobem. Podle toho, jaký vyberete, se bude s daty dál pracovat. 

Basic Consent Mode

Pokud uživatel souhlasí se soubory cookie, webová stránka se chová normálně, spouští všechny značky a shromažďuje úplná data. Pokud však uživatel nesouhlasí, nejsou shromažďována žádná data a nejsou odesílány cookieless pingy do Googlu. Ve zkratce, pokud uživatel nezaškrtne že souhlasí, Google je slepý. 

Pro implementaci Basic Consent Modu: 

  • Nastavte CMP (Např CookieBot) pro správu souhlasů uživatelů. 
  • Nakonfigurujte svůj web tak, aby se v případě, že uživatel odmítne soubory cookie, nespouštěly značky Google Analytics 4 (GA4) nebo podobné značky. 
  • Integrujte příznak souhlasu, abyste společnosti Google oznámili rozhodnutí uživatele o souhlasu.

Advanced Consent Mode

Nabízí pro majitele e-shopu výhodnější přístup. I když uživatelé nesouhlasí se soubory cookie, umožňuje zasílání anonymních cookieless pingů společnosti Google pro účely modelování. To webům umožňuje obnovit určitou úroveň dat pro Google Ads a GA4, a to i bez souhlasu uživatele. 

Pro implementaci Advanced Consent Modu: 

  • Nastavte CMP (Např CookieBot) pro správu souhlasů uživatelů. 
  • Konfigurujte web tak, aby se při zamítnutí souhlasu nenastavovaly soubory cookie GA4, ale aby se společnosti Google předal příznak souhlasu. 
  • Odesílejte cookieless pingy do Googlu pro datové modelování. 

A teď ta důležitá otázka. Co se stane, pokud novou změnu nenasadíte?  

Narozdíl od současného stavu nově ponese odpovědnost za práci s daty Google. Proto nasadí na kontrolu dodržování nových souhlasů své roboty. Jakmile zjistí nesrovnalost, vaše kampaně budou zastaveny, a to až do vyřešení problému. 

Jak zjistíte, jestli mám consent mode v2 na webu správně implementovaný? 

  1. Otevřete si svoji stránku v anonymním okně v prohlížeči Google Chrome, a ještě, než potvrdíte souhlas v cookie liště, klikněte do stránky pravým tlačítkem a zvolte prozkoumat. 
  2. Vyberte záložku console a napište “dataLayer” (case sensitive) 
  3. Vyhledejte Arguments “consent”, který by měl vypadat následovně
  4. Odsouhlaste všechny cookies ve své liště a znovu napište “dataLayer” do konzole 
  5. Následně byste měli vidět změny u jednotlivých proměnných z denied na granted:

Pokud vidíte rozdílný výsledek je třeba implementaci ověřit, opravit či nastavit. 

Jak změnu implementovat a jaké nástroje použít 

Změnu můžete zaintegrovat do vaší současné lišty. Jistějším řešením však je využití certifikované CMP (consent management platform). Mezi ty nejoblíbenější patří CookieBot. Nasazení požadovaných změn lze u tohoto nástroje provést přes GTM.

Řešení je samozřejmě možné naimplementovat i na oblíbenou a rozšířenou platformu Shoptet. Jako stříbrní partneři s implementací rádi pomůžeme. 

Obáváte se, že nastavení a kontrolu sami nezvládnete? Ozvěte se kolegovi Jakubovi Malému, ať už e-mailem nebo telefonicky: online@promogen.cz nebo 775 505 477. Můžete se nám také ozvat skrz kontaktní formulář na konci tohoto článku.

Náš tým odborníků Vám rád pomůže s analýzou, nastavením i implementací. I pokud našich služeb nevyužijete, určitě nasazení nepodceňte. Mohli byste opravdu přijít o možnost správně cílit reklamu tak, jak jste zvyklí. 

- Napište nám -

S čím vám můžeme pomoci?

Související příspěvky