Zvýšení prosincových tržeb o 274 %
Jak povidlo.cz díky analytickému dashboardu, zvýšené komunikaci mezi svými týmy a také rozšířenému cílení dosáhlo nevídaného meziročního růstu.
Pro klienta Povidlo.cz, který se specializuje na potisk oblečení a doplňků s vtipnými motivy, spravujeme výkonnostní nástroje META, Google Ads, Sklik i Microsoft Ads. Vzhledem k ambiciózním plánům pro rok 2023 bylo třeba ke kampaním pro závěr roku přistoupit inovativně.
Bez analytiky by to nešlo
Po ukončení funkčnosti starších Google Analytics a přechodu na GA4 byl přes prázdniny náš úkol nasadit analytický dashboard všem klientům. I díky hlubšímu vhledu jsme od záři mohli rychleji analyzovat výkyvy denních objednávek, marží, tržeb, hodnot PNO. Vše pak následně dát do kontextu efektivity jednotlivých produktů, výkonnostních nástrojů a dění na trhu.
Ačkoliv řada pohledů v Looker Studiu od Googlu (datová platforma) je zcela zautomatizovaných, nebýt toho, že klient aktualizuje denně svá data o objednávkách (například marži), pohled by nebyl kompletní. A i díky tomu jsme se již nemuseli spoléhat jen na standardně zpožděný přenos dat do GA4 – to bylo při sezónním nárustu prodejů je klíčové.
Komunikace je klíč
Žádný velký úspěch se neobejde bez řádné a pravidelné komunikace. V tomto případě to nebylo jinak. Některé telefonáty byly na 5 minut, někdy jsme diskutovali i přes hodinu. Při startu sezóny jsme spolu řešili dílčí i větší úkoly denně. O co hlavně šlo při našich telefonátech? Jak je na tom konkurence? Jaké kreativy jsou nejúspěšnější a kolik je jich potřeba ještě vytvořit? Dodržujeme komunikační plán? To je jen malý vzorek otázek, které v mnoha případech spustili obohacují diskusi s jasnými závěry a dalšími kroky. Nezapomínejte na podobný typ komunikace – díky tomu budete mít absolutní přehled o tom, co se zrovna děje.
META: Segmentace
Věděli jsme, že dlouhodobě nám velice dobře fungují dynamické reklamy zacílené na lookalike publika, zájmová i broad publika. Řídili jsme se zde pravidlem „co funguje, na to nesahej“. I tentokrát se to potvrdilo.
Case study, jak přistupovat k segmentaci PMAX kampaní na Googlu jsme již psali. V tomto článku se zaměříme, jak jsme přistoupili k segmentaci kampaní v rámci META.
Ale zpět k povidlo.cz. K segmentaci kampaní jsme přistupovali nikoliv na úrovni cílení, ale kreativ. V hlavní sezóně jsme tedy měli spuštěné kampaně s totožným cílením, avšak s odlišnými kreativami, textací a pobídkovým sdělením. Ačkoliv by se mohlo zdát, že si kampaně s totožným cílením navzájem konkurovaly, každá reklama si našla svého platícího zákazníka. Aktivně jsme zapojili i Advantage + kampaň s nadefinovanými vlastními publiky. Do ní jsme vkládali unikátní podklady, u kterých nám nevadilo, že se současně můžou zobrazovat na akviziční i remarketingová publika. Díky této segmentaci jsme oproti minulému roku spustili téměř třikrát více kampaní.
Velkou roli zde sehrála i zmiňovaná analytika, která nám umožnila hrát si s pobídkovými akcemi a sledovat celkový dopad na e-shop, především na jeho ziskovost.
A vyplatilo se nám to? Ano! Meziročně se nám podařilo v rámci META vyrůst dle GA4 o 274 % a dle Pixelu o 220 %.
Jak může takový dashboard vypadat se podívejte zde.
Pokud vás zaujal, napište nám na online@promogen.cz nebo zavolejte koelgovi Jakubovi Malému na telefon 775 505 477.