Automatizace v e-mailingu: Reaktivace v praxi
V e-shopu Trenýrkárna (www.trenyrkarna.cz) jsme dostali za úkol oživit co nejvíce neaktivních kontaktů z e-mailové databáze. Jednalo se o 5 letý vzorek, tedy kontakty získané od roku 2014, které již nejsou aktivní.
Cíle
Reaktivovat 76 912 kontaktů
a přimět je k akci
(nákup, otevření NL nebo proklik)
Rozdělit kontakty
na podsegmenty dle jejich aktivity
Definice vzorku kontaků
• bez nákupu za posl. 400 dní
• neotevření e-mailů za posl. 400 dní
• datum posl. přihlášení nad 90 dní
Šablona
Personalizovaný obsah
a skloňování podle pohlaví
Dynamické načítání kupónů
Pobídka pro stažení aplikace
Konkurenční výhody
Kampaň nastavena na 3 vlny
- Uživatel poprvé vstoupí do automatizace a projde celou větví, kde se mu odešle reaktivační e-mail, po 5 dnech reminder, a v případě neaktivity se přiřadí štítek level_neaktivity_1.
- Po 30 dnech, v případě nereagování, spadne znovu do automatizace.
Scénář se opakuje a na konci, v případě neaktivity, se mu přiřadí štítek
level_neaktivity_2. V této větvi lze upravit pobídku / slevu a předmět. - Po dalších 30 dnech, v případě nereagování, spadne znovu do automatizace a pošle se mu e-mail s vyšší pobídkou a jiným předmětem.Po 5 dnech reminder a po 10 dnech SMS s kupónem pro měření využití SMS kupónu. V případě žádné akce ze strany uživatele se mu přiřadí štítek level_neaktivity_3 a vyřadí se z databáze nadobro.
Výsledky
Co se podařilo:
4 150
návštěv podle
Google Analytics
234
transakcí podle
Google Analytics
Výsledné segmenty
Výsledek
Za 3 měsíce se podařilo reaktivovat 8 371 kontaktů, což je více než 10 % tehdejší neaktivní databáze klienta.