Jak na sběr leadů pro produkty za 500 000 Kč a více
Proč k dražším produktům či službám musíme v rámci sběru leadů přistupovat jinak, než tomu je u spotřebního zboží? Společným jmenovatelem pro prodej novostaveb, karavanů, softwarových řešení na míru nebo třeba hledání nových partnerů v B2B segmentu je dlouhý rozhodovací proces, který často trvá měsíce až roky.
U dražších produktů a komplexnějších služeb je důležité budovat důvěru a vztahy s potenciálními klienty. To zahrnuje detailní informování o produktu, jeho výhodách a návratnosti investice. Důraz by měl být kladen na individuální přístup a přizpůsobení se konkrétním potřebám zákazníka. Často je nezbytné poskytnout klientům ukázky, reference a případové studie, které mohou sloužit jako důkaz kvality a spolehlivosti nabízeného řešení.
Kromě toho je nezbytné využít vícekanálovou komunikaci, která zahrnuje email marketing, sociální sítě, osobní schůzky a účast na odborných konferencích a veletrzích. Tyto kanály pomáhají zvýšit povědomí o značce a udržet kontakt s potenciálními zákazníky během jejich rozhodovacího procesu.
Jedním z klíčových kanálů, jehož optikou se na problematiku zaměříme, je i výkonnostní marketing.
KLÍČOVÝ TIP
Web je přehlcený informacemi, miřte na unikátní landing page
Při sběru kontaktů z výkonnostních kampaní je velkou chybou cílit na běžné stránky webu. Proč? Weby dražších produktů a služeb často obsahují velké množství informací, aby zákazníci získali maximální důvěru. Tito zákazníci si nejprve důkladně prostudují všechny dostupné informace a až poté nás kontaktují. To však není v souladu s výkonnostními kampaněmi, kde očekáváme okamžitou interakci. Proto je lepší směřovat na unikátní landing page, která je vytvořena specificky pro účely kampaně a podporuje rychlou a přímou odezvu.
Výhody cílení reklam na unikátní landing page:
- Snížení ceny za lead: Případová studie od Para Core ukazuje snížení CPA o 33 %. Naše vlastní zkušenosti naznačují, že snížení může být ještě výraznější.
- Pozornost návštěvníků: Návštěvník nemůže přejít na ostatní stránky webu, což minimalizuje rozptýlení a udržuje jeho pozornost na hlavní nabídce.
- Lepší cílení: Díky správně formulovaným textům můžeme snadno identifikovat potenciální zákazníky a odfiltrovat ty, kteří nejsou naší cílovou skupinou.
Struktura efektivní landing page:
- Nadpis: Poutavý a atraktivní nadpis, který vzbudí zvědavost a vybídne návštěvníka k pokračování ve čtení.
- Úvodní text: Stručný úvod, který rychle představí hlavní nabídku a výhody.
- Odrážky: Jasné a stručné důvody, proč je naše řešení ideální pro zákazníka.
- Důvěryhodnost: Reference a zkušenosti klientů, videa a další důkazy, které posílí důvěru návštěvníka.
- Udička: Atraktivní nabídka, která motivuje zákazníka kliknout na reklamu (např. katalog zdarma, online kalkulace ceny, bezplatná konzultace).
- Formulář: Jednoduchý formulář pro objednání, kontaktování či dotazy.
- CTA (Call to Action): Jasná výzva k akci, která navede návštěvníka k dalším krokům (např. prozkoumání dalších produktů).
Relevance leadů
Relevance zákazníků je alfou a omegou úspěchu. Jak na to?
Jak jsme již zmínili v úvodu, díky pečlivě formulovaným textům na landing page můžeme od začátku určovat, kdo by měl pokračovat ve čtení, a kdo nikoliv. Například stavební firma může snadno definovat svého zákazníka úvodní otázkou: „Plánujete stavbu?“
Dalším zásadním prvkem jsou pole ve formuláři. Čím více políček do formuláře přidáme, tím zvyšujeme relevanci, ale snižujeme počet leadů a naopak. U příkladu se stavební firmou můžeme ve formuláři zahrnout dotazy na:
- Lokalitu výstavby
- Finanční rámec
- Zajištění financování
- Informace o projektu apod.
Je důležité neustále testovat a hledat optimální rovnováhu mezi množstvím získaných leadů a jejich relevancí.