Poznámkové bloky jsou ideálním nástrojem pro nenásilnou reklamu a předávaní základních informací o společnosti. Reklamní funkci plní poznámkové bloky například jejich rozdáváním vybraným klientům, obchodním partnerům či zaměstnancům. Informativní funkci plní poznámkové bloky v případě meetingů, školení atd., kde jsou poznámkové bloky použity pro zapisování poznámek jednotlivých zájemců, kteří si pak papíry z bloku odnesou s sebou a tím je dál šíří. Nejčastějším formátem poznámkových bloků je A4, A5, A6 a DL s lepenou či kroužkovou vazbou. Vazba je však závislá na počtu stran a gramáži papíru, která může být od 90 g/m2, přes 115 g/m2, 135 g/m2, 170 g/m2 až 250 g/m2. Při vyšším počtu stran je ideálním řešením vazba knižní, případně vazba lepená. Naopak u menšího počtu stran se využívá vazba sešitá skobičkami. Pro zvýšení reklamní a informativní funkce se využívá odlišná obálka, která je buď standardní, nebo s klopou navíc.